مطالب آموزشی

پرسش و پاسخ با گلن نیلی5

پرسش و پاسخ با گلن نیلی5

قسمت پنجم
ترجمه اختصاصی پرسش و پاسخ با گلن نیلی5 توسط تحلیل گران برتر سرمایه
در این قسمت مصاحبه کننده از آقای گل نیلی در خصوص استفاده کردن از  تایم فریم مناسب برای تحلیل نئوویو سوال می کند.

پرسش:
آیا تا به حال سعی کرده اید مفاهیم نئوویو را در نمودارهای ساعتی اعمال کنید؟ آیا این نمودارها زمینه خوبی برای فهم عملکرد روزانه قیمت فراهم می کنند؟

پاسخ:
یک دهه پس از نوشتن کتابم “استادی در تئوری موجی الیوت”، متوجه شدم که (در نئوویو) روند تحلیل ” پایین به بالا” که در آن شرح داده شده است. بهترین روش برای دستیابی به نتایج دقیق درازمدت، نیست.
در دو دهه گذشته، فهمیدم بیشترین انسجام تجزیه و تحلیل در تمام بازه های زمانی، وقتی حاصل می شود که شما تجزیه و تحلیل خود را از بلندترین تایم فریم شروع کنید. و به سمت پایین حرکت کنید.
در این فرآیند، مطمئن شوید که تمامی تایم فریم های کوتاه تر با ساختار کلی موج و چشم انداز تایم فریم های بلند تر تطابق داشته باشند.
بنابراین، در جواب سوال شما، من از تایم فریم پایین برای تأیید تایم فریم بالا استفاده نمی کنم. بلکه از بلند ترها برای هدایت ساختار موج و چشم انداز تایم فریم های کوتاه تر بهره میبرم.
در آخر، از آنجا که نئوویو قوانین بیشتری نسبت به موج الیوت سنتی دارد، استفاده لحظه ای از آن در نمودارهای ساعتی( intra-day charts) را توصیه نمی کنم چون به راحتی باعث فراموشی یا استفاده نا بجای آنها در حین بازار می شوند.

پرسش و پاسخ با گلن نیلی

 

انتهای بخش پنجم پرسش و پاسخ با گلن نیلی5

کد کوتاه این مطلب : https://irantbs.com/?p=1398

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *