مطالب آموزشی

پرسش و پاسخ با گلن نیلی1

پرسش و پاسخ با گلن نیلی1

قسمت دوم
ترجمه اختصاصی پرسش و پاسخ با گلن نیلی1 تحلیل  گران برتر سرمایه
در این قسمت مصاحبه کننده از آقای گل نیلی در خصوص استفاده همزمان آنالیز زمانی و قیمتی  برای تحلیل نئوویو سوال می کند.

پرسش:

در گذشته ، شما در کلاس های خصوصی و پیش بینی های بروز شده تان، به مفهوم “ملحقات زمانی و قیمتی” اشاره داشتید. لطفاً ضمن تعریف این مفهوم توضیح دهید چه وقت و کجا باید از آن استفاده کرد.

پاسخ:

در نئوویو، همه الگوها (براساس “استاندارد های”  قیمت / زمان اعمال شده توسط امواج قبلی-به قانون شباهت و تعادل در فصل 4 کتاب استادی در تئوری موجی الیوت مراجعه شود)دارای محدودیت های قیمتی و زمانی هستند که در شکل گیری شاخه نهایی مثلث اعمال می شوند.
از نظر زمانی در نئوویو، در فلت ها و زیگزاگ ها، موج-c نباید بیش از مجموع امواج -a + b  زمان صرف کند. در مثلث ها، موج e نباید بیش از مجموع امواج-b ، cو d زمان ببرد و بالاخره، در دیامتریک ها، موج-g نباید بیش از مجموع امواج- d،e  وf ، و درسیمتریکالها، موج-i نباید بیش از مجموع امواج -f ، g و h،زمان صرف کنند.

از نظر قیمتی، موج-c  (هم در فلت ها و هم درزیگزاگ ها) نباید بیش از 161.8٪ موج-a یا b باشد (فارغ از اینکه کدام بزرگتر باشد). در مثلث ها، موج e نباید بیش از 161.8٪ طول  موج-a تا انتهای موج-c باشد. در دیامتریک ، موج-g نباید بیش از 161.8٪ موج e و در سیمتریکال، موج-i نباید بیش از 161.8٪ موج-g باشد. مانند تمام مفاهیم در نئوویو، “برای هرقانون، استثنائی” نیز وجود دارد که در این حالت ، مثلث ها و ترمینال ها مستثنی محسوب می شوند. آنها حاوی چیزی هستند که من آنرا “ملحقات زمانی و قیمتی” می نامم.

از نظر قیمتی در نئوویو، این حالت زمانی اتفاق می افتد که بلندترین و کوتاه ترین شاخه مثلث یا ترمینال کمی فراتر از اهداف استاندارد قیمتی فیبوناچی حرکت کند. که بطور معمول در اکثر الگوها اعمال می شود. از نظر زمانی، آخرین شاخه مثلث یا ترمینال، بالاتر از سقف زمانی اعمال شده توسط سه موج قبلی (یا سایر لینک های رایج، مانند افزودن موج-c و d و تقسیم آن بر 2)، “فشار” وارد خواهد کرد.

به عنوان مثال، در یک مثلث ممتد در نئوویو (که موج e بالاترین قیمت و معمولا طولانی ترین زمان را دارد)، انتهای موج e- بالاتر از سقف قیمتی پیش بینی شده و دقیقاً بالاتر از سقف زمانی پیش بینی شده، حرکت خواهد کرد. چنین وضعیتی برای تحلیلگر بی تجربه سردرگمی ایجاد می کند و می تواند باعث شود آنها در پایان یک روند سنگین”استراتژی خود را از صعودی(خرسی) به نزولی(گاوی) یا بالعکس، تغییر دهند”. بنابراین، اهمیت”ملحقات زمانی و قیمتی” در مثلث ها و ترمینال ها این است که می توانند تحلیلگر را از پیش بینی یا موضع خود که در شرف اثبات است،”منصرف”کنند.

پرسش و پاسخ با گلن نیلی

انتهای بخش اول پرسش و پاسخ با گلن نیلی1

کد کوتاه این مطلب : https://irantbs.com/?p=566

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *